Annons:
Etikettsjälsfränder-soul-mates
Läst 1741 ggr
[Ladymoon]
2015-06-01 23:57

Själsfrände

Jag träffade en man i fredags,  en man som nyss flyttat in i huset. Han skulle vara med på den första festen. Det märkliga var att ingen vill sitta sidan om mig, så när alla satte sig ner så var stolen tom bredvid mig. Och då kom han.

Vi pratade som vi känt varandra i hela livet. Det tog ingen lång stund för mig att "tända" till och det verkade så för honom också. Vi är båda konstnärer och sökande själar, vill ha frihet att kunna skapa eller bara "försvinna"

Han flirtade öppet med mig och jag med honom, det kände så naturligt. Ett tag var det som om vi var ensamma i rummet, inget annat existerade.

Jag har inte kunnat äta, tänker på honom varje sekund jag är vaken. Det är bara 4 dagar sedan vi träffades och jag håller på att dö. Har ingen aning om hur kan känner eller om han vill träffas. Det jag tänker är, man kan väl inte sitta med sådana känslor ensam?

Undrar om vi är själsfränder, det känns så.

Annons:
[Ladymoon]
2015-06-04 00:36
#1

Om inlägget inte är intressant, var vänlig tag bort det!

[vikinga ängel]
2015-06-09 04:31
#2

Hej Hej Ladymoon!
Jag tror inte att någon tycker att dit inlägg är konstigt, det är bara det att deta forum är väldigt inaktivt, och jag undrar om folk ens kollar in här längre.

Men till din fråga, 

För det första så kommer han nog från din själsgrupp och att ni har haft relationer med varandra i tidigare liv, men jag tror inte att han är din tvilingflama utan en själsfräånde. Alla möter inte sina tvilingflamor i sin nuvarande inkarnation. Och man kan inkarneras samtidigt men att det inte är meningen att man ska träffas det livet i alla fall. Men jag hoppas att du fick lite mer svar på din fråga :)

Änglarna ville ju vilket som att du skulle möta dena manen och kanske är han utvald för dig även om han inte är din tvilingflama?

[Ladymoon]
2015-06-10 22:19
#3

Tack för svar :-)

Jag har inte riktigt förstått skillnaden på själsfrände och tvillingflamma. Trodde det var samma sak.

Vi har träffats några gånger sedan jag skrev detta och det märkliga är att vi har så otroligt mycket gemensamt. Energin som utvecklas mellan oss när närapå för stor. 

Det är väldigt märkligt allt, som om det var förutbestämt att våra vägar skulle korsas. 

Inom mig så fick jag en stor känsla idag, att jag helt och hållet ska lita på Universum och släppa kontrollen.  

🌺

[vikinga ängel]
2015-06-10 22:28
#4

Nej en tvilingflama och en själsfrände är väldigt olika, men det är ju bara man själv som facktiskt kan veta om det är en san tvilingflama som man har möt. Om du är medial kan du då se eller kännas som att era energier blir förenade? När man möter en tvilingflama så brukar chakra systemet kunna koplas ihop mellan de två kropparna och man kan se och känna sem varm kärleksfull elektrisitet komma emellan varandra. Jag såg det fysiskt mellan mig och min tvilingflama när vi träffades i en dröm. Han höll i mina axlar och blå energi flög mellan oss och jag kände en enorm kärlek och en känsla av att jag hade kommit hem. Och man är super lika varandrra och har varit med om liknande saker i sin uppväxt och det är som att man är sama person (nästan) och när man ser på personen så känner man igen sin tvilingflama nästan ögonblicklin (killarna gör det i alla fall) så det är troligast att han du mött enbart är en själsfrände som du har träffat i många tidigare liv och du därför känner dig trygg med honom. Men om du tror han är din tvilingflama så kan han vara det, men en tvilingflama inkarnerar man inte ofta med. Och en reletion med en tvilingflama blir inte ofta lyckad. Jag har 96 tidigare liv med min flama och jag kan säga dig att nästan alla slutade med total katastrof, man är helt änkelt för lika varandra ;)

[Ladymoon]
2015-06-26 00:18
#5

Då är det säkert en själsfrände här. Vi känner båda som vi känner varandra fast vi inte har träffats. Vissa saker är lika,vissa händelser i våra liv är lika osv.

Och känslor så starka att när vi träffas så är energin runt oss så påtagligt och stark att folk känner sig störda av oss eftersom vi tycks sitta i vår lilla kokong.

¨¨

Tigermamman
2015-07-22 13:05
#6

Jag hittade väldigt bra info om skillnaden på själsfränder och tvillingsjälar på www.minervas.se Jag har en man i min mitt liv, som är min själsfrände. Våra vägar har korsats med jämna mellanrum under 20 års tid. Har haft kärleksrelationer, men nu är vi bara vänner. Hjälper varandra med insikter, problem o.d. Jag har siktet inställt på att hitta min Tvillingsjäl….

Annons:
[Ladymoon]
2015-07-26 23:19
#7

Jag har under en tid nu tagit fram en massa om tvillingflammor. Finns många på Youtube med alla sorters frågeställningar om hur det är att möta sin tvillingflamma. 

Mitt möte med Mr X är ett möte mellan två tvillingflammor. Det vet jag nu, finns ingen tvekan. 

Man kan känna en sådan stor attraktion mellan varandra att det nästan gör ont  och samtidigt är man rädd att verkligen ta steget fullt ut eftersom vi inte vet hur det kommer att sluta. Vi är väldigt försiktiga båda två, och fulla är kärlen och attraktion till varandra.

[Ladymoon]
2015-07-31 00:49
#8

Jag har en bok som heter "Örnen och Kondoren" . Den handlar om en amerikansk kvinna och en peruansk man som träffas när hon är i Peru. Jag vill inte berätta mer nu om där är någon som vill köpa boken. Jag rekommenderar den, den är mycket intressant och spännande. Kvinnan och mannen är tvillingflammor. De båda reagerar och agerar på olika sätt inför detta, men så är det ju, kvinnor och män ÄR olika.  Alltså - "Örnen och Kondoren" av Jonette Crowley.

Sen är det inte alltid så att man vandrar omkring på rosa moln om man mött sin tvillingflamma. Finns där något som är olöst mellan dem så måste detta lösas innan de kan förenas.

Upp till toppen
Annons: