OT

Trevlig Valborg

2014-04-30 07:15 #0 av: Twinflamewolf

God Morgon på er !

En ganska kylig morgon bjudes det på här men än har vi lite sol men vad det lider skulle det komma regn så det är nog många som slopar brasan i kväll kan jag tro.

Önskar er alla en underbar Valborgsmässoafton Blomma

Anmäl
2014-04-30 21:17 #1 av: ALPHIRA

Här i södra Dalarna har det SNÖAT (jätte stora flingor) hela kvällen.

Hur var det i Leksand?

Anmäl
2014-05-01 09:16 #2 av: Twinflamewolf

Snöoväder till tusen Skrattaroch lite snö ligger kvar än i dag LedsenVi hade också så där stora flingor igår,liknade storleken på en pingisboll men det var mest blötsnö.Vilket vårväder va FörskräcktSkrattar

Anmäl
2014-05-01 21:00 #3 av: ALPHIRA

"Pingisboll" var ordet vi också använde för att beskriva storleken på flingorna.

I kväll när jag kom hem från jobbet i en annan kommun, sa herr A att det hade haglat hemma hos oss. Vet inte om det heter "hagla" men du vet vad jag menar. Orkar inte googla.

PS På en annan sajt sa någon att det heter inte "blötsnö" utan "snöblandat regn". Så då så. Skit samma.

Anmäl
2014-05-02 06:40 #4 av: Twinflamewolf

Hi hi det där beror på dialekt Alphira men en meteorolog skulle inte använda ordet blötsnö utan snöblandat regn.Hä ä vi hänne oppa som säg blötsnö Skrattar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.