Annons:
Etikettsjälsfränder-soul-mates
Läst 3289 ggr
Gaula
3/25/14, 6:51 AM

Bryta band med själsfrände?

Hej,

Jag träffade en tjej för 1½ år sedan som visade alla tecken på att vara en själsfrände, ett medium jag kontaktat menar att vi varit tillsammans i tidigare liv. Tyvärr lider hon av bipolär sjukdom och när det var som bäst gjorde hon plötsligt bara slut och drog vidare med en annan man, ljög dessutom om det.

Jag gjorde en ritual i höstas för att bryta vårt själsliga band, dagen efter hörde hon förstås av sig via SMS… första kontakten på flera månader.

Hon har kvar en av mina grejor i sitt hus som hon lovat att posta, men hon gör det inte. Mediet säger att hon håller den kvar för att ha en god anledning att kontakta mig, när det passar henne.

Kan någon hjälpa med hur man bryter det här bandet? Mina tankar går alltför ofta till henne och hon lär, enligt mediet, ofta tänka på mig. Det dränerar mig på energi.

Annons:
Niklas
3/25/14, 6:56 AM
#1

Åk dit och hämta prylen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Twinflamewolf
3/25/14, 7:26 AM
#2

Instämmer med Niklas,åk dit och hämta prylen då bryter du ju banden en gång för alla.

Men jag blir fundersam om det verkligen är en själsfrände för då brukar man inte vilja kapa banden och dessutom kan man inte kapa banden med själsfränder bara så där.

Med en själsfrände råder ömsesidig respekt,inga lögner eller knutar som kan hålla den andre kvar som med din pryl och där syns det att hon med alla medel vill hålla dig kvar så enda vägen hämta hem din sak så har hon inget hon kan hålla fast dig med.

Det är ju så här också att oavsett en person lider av biopolär eller annan form av sjukdom så består vänskap eller förhållanden mellan själsfränder eftersom det är en villkorslös kärlek där man ser till personens innersta djup.

Mediet,hmm typiskt dagens medium att jiddra en massa om tidigare liv när dom istället ska ha kunskapen att ge råd och inte komma med ytligheter som inte kan bevisas.Man ska ha höga krav om man besöker ett medium och kräva bevisföring som håller inte tidigare liv eller bullbakande mormödrar för sånt kan vem som helst sitta och säga rakt ut i det blå och det kan låta bra.

Med bevis menar jag sånt som bara du kan känna till,sånt som verkligen landar inom dig och endast du känner till då har du ett bra medium om dom får fram sådan information.

Men du, gör som så ta tillbaka din pryl och gör det som framför allt känns rätt för dig.Vill du bryta kontakten och banden ska du göra det för det viktigaste är att du mår bra och inte dräneras på energi.

Lycka till och hoppas allt ordnar upp sig till det bästa för dig 🌺

Gaula
3/25/14, 8:50 AM
#3

Det som fick mig att tro var att det var en själsfrände var att kärleken var väldigt omedelbar och kraftig. Det tog bara några minuter under vårt första fysiska möte.. Vi hade träffats en första gång några månader tidigare..efter en månad hörde hon av sig via Facebook. Jag frågade varför det tog så länge, hon förklarade att hon inte tänkt kontakta mig men att min blick gick rakt in i hennes själ, hon kunde inte sluta tänka på mig… Hon påpekade flera gånger att det kändes som jag såg rakt genom henne, kunde veta vad hon tänkte, som om jag känt henne länge. I sängen upphörde tiden att existera, kropparna blev viktlösa och det kändes som att våra själar smälte samman, så upplevde hon också det. Sedan att hon SMS:ade direkt efter jag brutit bandet med en ritual… Varför vill jag bryta? Det var den intensivaste kärlek jag någonsin upplevt men hon svek mig och drog vidare med en annan man.. Mitt ego är naturligtvis rejält sårat.. Jag vill komma vidare med mitt liv och inte gå och tänka på henne hela tiden. Visst är det så att själsfränder behandlar varandra med djup respekt och förståelse men jag tror hennes sjukdom ställer till det i hennes fall. Hon har ett barndomstrauma där hon blivit förnedrad / våldförd av sin far eller annan nära släkting som hon älskade högt.. När hon upplever samma starka kärlek på nytt blir hon rädd för att bli sårad på nytt och sticker. Hon har inte förmågan att vila i kärleken. Det blev för starkt för henne. Det här gav hon antydningar om själv och jag fick det därefter bekräftat av två olika medium, utan att jag själv gett några ledtrådar om saken…Det här var något som verkligen landade inom mig. Hon lär tänka på mig ofta, sakna känslan vi hade i sitt nuvarande förhållande, men det är inte lika farligt för det är inte lika starkt. I den bästa av världar skulle jag vilja ha ett förhållande med henne som fungerar, känslan var enorm, men jag tror helt enkelt inte att det går. .. och jag har fått olika "varningar" om att inte ha kontakt med henne, inte bara genom mediet. När hon började SMS:a gick min mobiltelefon bara sönder och svartnade… Min son nämnde hennes namn för ett tag sedan och då gled ett papper med visdomsord ner från kylskåpsdörren och landade på golvet.. Det var visdomsord som vi båda printat ut och diskuterat..För en vecka sedan var jag på väg till jobbet och funderade på om jag skulle kontakta henne i alla fall, då sprang en svart katt ut rakt framför bilen och jag var nära att köra på den.. :-D .. Slump eller inte, det får förstås var och en fundera över mig men för mig har det alltid fungerat bra att följa sådana signaler. Jag ska upp till Norge i sommar och får väl hämta hem min pryl då, men det känns jobbigt att vänta. Tack för supporten!

Niklas
3/25/14, 9:50 AM
#4

#3: "I den bästa av världar skulle jag vilja ha ett förhållande med henne som fungerar, känslan var enorm …" Är det inte just känslan du vill åt, oavsett med vem? Hitta någon annan som känner likadant för dig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Gaula
3/25/14, 10:04 AM
#5

Visst är det så Niklas

parsley
3/25/14, 10:59 AM
#6

Jag har funderat mycket på din berättelse och jag tror det ligger mycket i din egen analys att ni blir för starka för varandra. Känslorna blir för intensiva. Förmodligen har ni en del känslomässiga sår som ni behöver läka båda två. Some people are lovers, some people are teachers. 

Ni har haft en kärleksrelation och hon har övergett dig och lämnat dig för en annan. Vill du ha tillbaks henne? Kan du förlåta henne för att hon lämnat dig? Känns det som det är möjligt för dig att ha en kärleksrelation med en annan människa efter det här? Hur tror du ert liv tillsammans skulle gestalta sig? Framför allt, vad kan du lära av den här personen och er relation?

Vad har du för inställning till det här föremålet? Hur skulle det kännas att släppa det och inte ta tillbaks det?

Annons:
Gaula
3/25/14, 12:45 PM
#7

Parsley, tack för ditt engagemang.

Jag satt för ett tag sedan i ett djupt meditativt tillstånd och fick för mig att "koppla upp mig" mot hennes själ. Hon hälsade och jag frågade: "Varför gjorde du slut?" Hennes svar kom omedelbart med hög och klar röst: "Därför att du var för bra för mig, jag var för rädd för att du skulle lämna mig…" Jag blev väldigt lugn av svaret och skickade själsliga kramar som tack. Ett tag senare pratade jag med två mediala kvinnor och båda säger i stort sett samma sak, utan att jag gett dem några ledtrådar: "hon väljer att sticka själv när kärleken blir för stark, hon blir så rädd att förlora den att det är bättre att dra sig ur själv"…dessutom skäms hon när hon har sina nedåtperioder och ville inte visa mig hur dåligt hon mådde. Hon har dålig självkänsla.

I de här stunderna har jag inte haft några problem att förlåta henne, jag har känt frid och lugn själv… men sedan hoppar mitt sårade ego upp och ställer till det.. :-D

Jag har också funderat på det här om vi skulle lära varandra något..Jag var tjock och delvis mobbad under uppväxten. Den här kvinnan var riktigt vacker och sexig, ung och lång.. Hon bekräftade min manlighet på ett sätt som ingen annan gjort före henne. Kanske hon ville visa att min dåliga självbild inte stämmer över hur andra ser på mig? Samtidigt tryckte hon på precis de rätta ömma punkterna när hon gjorde slut och det kom som en chock för mig. Bara ett par veckor tidigare hade jag varit mannen i hennes liv, hon kände sig så hel och lugn med mig, vi skulle klara av alla utmaningar, vi två mot världen o.s.v o.s.v. och plötsligt var jag för gammal (16 års åldersskillnad), för tråkig, tjock o.s.v…och det här har svidit… Så jag har väl dels kunnat förlåta henne på ett själsligt plan men egot har varit sårat och det har varit svårt att få ihop båda delar. För att göra historien ännu märkligare så gick hon vidare med en man som är 24(!) år äldre än vad hon är, vilket egentligen visade att det inte alls handlade om åldersskillnad.

Det skulle vara skönt att någon gång tala ut med henne på djupet om den här själsgrejen.. men när jag tänkt i de banorna har jag hittills blivit hindrad eller "varnad". Det kanske skulle bli alldeles för upprivande för henne?

Vill jag ha tillbaks henne? Osäkert, på sätt och vis, men samtidigt inte, vi hade det jättebra, men det låg också en oro i luften. Jag vill definitivt ha tillbaka känslan jag hade med henne, i en sund kvinna, om jag får önska :-) Jag tror att ett liv tillsammans med henne skulle ha sina underbara stunder, men också vara dränerande på energi eftersom jag aldrig kan vara riktigt säker på vad hon hittar på eller kunna lita på henne. Men det har uppstått ett stort hål i mig nu, känns som jag saknar något och inte alls känner mig så hel som jag gjorde tillsammans med henne. Jag har träffat ett par kvinnor efter henne men det har inte alls varit samma sak och jag undrar om jag klarar av att ha en relation med någon som inte är själsfrände? Jag hoppas jag får uppleva det igen, att det här bara var försmak.

Föremålet kan hon behålla :-)

HenHedning
4/14/14, 12:24 AM
#8

Inspirerande berättelse Gaula. :)

Gaula
4/27/14, 9:10 PM
#9

Jag har fått tag på en "klok man" eller "healer" eller vad man nu ska kalla det som hjälper mig med detta och det fungerar. Jag har inte tänkt på henne speciellt mycket på senare tid och när jag gjort det har det varit med likgiltiga känslor, nästan uttråkat. Min "healer" menar att hon eller hennes beteende skulle gå under beteckningen "vampyr" i andra kulturer, eftersom hon suger näring ur andras energi, på ett omedvetet plan. Jag har blivit fetmanipulerad!

… och det märks att behandlingen har satt igång nu, för nu hörde hon förstås av sig igen. om den här kvarglömda prylen, första gången hon tog kontakt sedan i höstas när jag skrev avskedsbrevet….hon känner av energiförändringen.

Håll tummarna för mig nu och skicka en beskyddande tanke om ni kan! :-)

Upp till toppen
Annons: