Annons:
Etiketttvillingflammor-allmänt
Läst 1086 ggr
[Lindyhop]1
2/24/14, 9:24 AM

Dum(?)fråga

Jag undrar om nån vet hur gammalt begreppet tvillingflamma är? Personligen hade jag inte hört talas om tvillingflammor förrän på senare år och då är jag en sån som läser och ser allt jag kan komma över inom andlighet/övernaturligt/spiritualism etc.etc. Är seriöst intresserad och vill få så mycket kunskap som det bara går. Men jag har helt missat tvillingflammor tidigare. Och ändå är detta så stort och överväldigande vackert…

Annons:
Zynell
2/24/14, 1:45 PM
#1

Till en början vill jag bara säga att det finns inga dumma frågor. 🙂Undrar man något ska man självklart få kunna ställa den frågan. Inte allt är självklart för alla. 

Liksom för dig är tvillingflamma en ny term för mig också. Jag blev varse och flammor 2009 tack vare Twinflamewolf. Så informationen om flammor är ny och än så länge inte särskilt accepterad. Många vet fortfarande inte vad en tvillingflamma är. MEN det betyder inte att de inte har alltid varit där.

Jag har ALLTID varit medveten om min flamma. Jag har känt honom, sett honom i mitt huvud och älskat honom så länge jag kan minnas, jag har bara inte kunnat sätta ord på vad det var jag upplevde förrän jag lärde mig om tvillingflammor. Då vart det en JÄTTESTOR AHA-upplevelse och tusen saker bara släppte. 

Jag hade inte någon direkt kontakt med min flamma under många år, men jag sökte efter honom som en tok, även om jag inte visste något om flammor. Det enda jag visste var hur han såg ut och vilken personlighet han hade osv. Så när vi väl fann varandra 2012 var det ingen tvekan om saken om att den mannen ÄR min flamma. Allt jag alltid vetat om honom stämde överens till minsta detalj. Jag visste t o m vilken bokstav hans namn började på. Det enda jag hade fel om var hans hårfärg. Jag trodde han var svarthårig, men han är blond. Men ansiktsdragen, personligheten, hans yrke, intressen osv var helt rätt.

Twinflamewolf
2/24/14, 2:20 PM
#2

Dum fråga absolut inte,tvärtom en kanon fråga skulle jag vilja säga.Tvillingflammorna har ju alltid funnits men just ordet vet jag inte hur gammalt det kan vara.Förr i tiden kanske dom använde nåt helt annat ord och jag har funderat mycket på det där för människor måste ju ha känt in dessa under alla tider.

Tyvärr finns ingen information vad jag vet om just hur det exempelvis såg ut förr men det där är intressant och det är nåt jag ska försöka ta reda på mer om.Det jag vet är att många ursprungsfolk genom tiderna ritat ner olika information på stenar och berg genom tiderna.Vet det finns något om det i Navajo men vilket ord man använde förr ja du det är en bra fråga och nåt jag gärna vill veta mer om.

Man använder ju så olika ord förr och nu och att dom funnits hela tiden det förvånar mig inte alls.Jag har ju känt Wolf hela livet men ordet tvillingflamma som barn var ju liksom inget jag hade en aning om alls.

Hmm,sitter och lurar på nåt annat ord för som man kan ha använt men kommer inte på alls,Google nästa 😃för nu blev då jag nyfiken kan jag lova 😎

Googlade precis om saken men nope hittar inget vettigt alls 😉

Zynell
2/24/14, 2:23 PM
#3

Jag kan tänka mig att ordet själsfrände användes även för att beskriva tvillingflammor förr i tiden. Idag har ju själsfrände och tvillingflamma olika betydelser, men förr kanske själsfrände stod för både och. Fast det är bara en teori. 🙂

Twinflamewolf
2/24/14, 2:28 PM
#4

Är inne på samma tanke som dig Zynell och ingen information finns liksom att tillgå,men jag rotar vidare för nu väcktes nyfikenheten rejält kan jag lova 😃

Zynell
2/24/14, 2:29 PM
#5

Hoppas du hittar något, TwinflameWolf! 🙂

[Lindyhop]1
2/25/14, 11:07 AM
#6

Tack för svar. Jag har själv försökt googla men inte hittat ett jota, spännande om du har bättre lycka, Twinflamewolf.

Annons:
Twinflamewolf
2/25/14, 11:29 AM
#7

Har ingen bättre lycka jag heller men kan se på wiki att ordet själsfränder går långt tillbaka i tiden så Zynell är inne på helt rätt spår tror jag i den frågan och ordet Tvillingflammor har dykt upp senare tid men för hur längesedan det önskar jag få veta 🙂

Gaula
3/25/14, 2:59 PM
#8

Zynell, hur gjorde du för att ta reda på så mycket information om din flamma? Drömde? Mediterade? Bara kände på dig?

Så kul att se att du lyckades!

Zynell
3/25/14, 3:37 PM
#9

#8 Kunskapen om min flamma har alltid funnits där. Jag har sett honom i mitt huvud sedan jag var barn. Du har också kunskap om din flamma. Stäng ögonen och känn efter. Du VET hurdan han/hon är, vad för personlighet han/hon har osv, djupt inom dig. Föreställ dig den mest attraktivaste mannen/kvinnan du kan föreställa dig, både utseendemässigt och till personligheten, så har du till nästan 100% till flamma. 

Gör en lista. Fantisera, skriv upp alla egenskaper som tilltalar dig. Är han/hon kort? Är han/hon lång? Tuff eller blyg? Vältränad eller lite mulligare? osv osv. 

Det enda jag hade fel på var hår och ögonfärgen. Trodde att min flamma var svarthårig och att han hade mörka ögon, men han har blont hår och blå, helt underbart vackra ögon! 🙂

Gaula
3/25/14, 3:59 PM
#10

Tack! :-)

Zynell
3/25/14, 4:15 PM
#11

Varsågod. 🙂

Twinflamewolf
3/28/14, 2:08 PM
#12

Härlig förklaring Zynell och sätten är så många hur vi lär känna dom både andliga,galaktiska och dom jordiska.

Men visst är det underbart ❤️.här är lite info om min 🙂

Upp till toppen
Annons: