Annons:
Etikettdjupa-funderingar
Läst 1154 ggr
[Starship]
12/13/13, 7:59 PM

Högre Jag?

Nu har jag läst flera gånger att man delar sitt Högre Jag med sin tvillingflamma.. själv så tycker jag att det känns som att det är både och.. 🤔  Vad tror ni om det?

Annons:
Loris M
12/16/13, 6:23 PM
#1

Hmm… det var intressant. Har inte tänkt så mycket på det eller läst om det. Mitt högre jag är för mig all den kunskap som min själ bär på. Kunskap som jag samlat på mig under alla inkarnationer och livet mellan liven, D.v.s på andra sidan. Men denna kunskap är inte tillgänglig när jag är inkarnerad. Då är mitt medvetande begränsat och har inte tillgång till samma kunskap. 🤔Något sånt.. tänker jag mig mitt högre jag.

Att vi skulle dela detta med vår tvillingflamma, låter inte så omöjligt med tanke på att vi har så otroligt starka band och att vi skapats tillsammans och är lika varandra på alla sätt och vis. Men vad tänker du? Vad säger de mer om det här i det du läst? Jag menar, vad innebär det att dela detta? Att vi har tillgång till samma kunskap eller vad menas? 🤔

[Starship]
12/18/13, 7:16 PM
#2

Ja en skriver t.ex att hennes liv här på jorden är deras inkarnation tillsammans och då tänkte jag njae.. men att man delar samma hjärta det är jag säker på ❤️ oavsett om man är medveten om flamman eller inte.

Zynell
12/20/13, 11:54 AM
#3

Svår fråga, men i slutändan tror jag alla har ett eget högre jag som är deras eget, dvs man delar det inte med flamman. Däremot kan man antagligen tona in på sin flammas högre jag, men detta kan man dock endast göra med flamman och ingen annan. Flammor har tillgång till varandras information så att säga, men du har inte tillgång till någon annans.

Twinflamewolf
12/20/13, 2:16 PM
#4

Ditt högre jag är din själ och genom högre jaget kan man kommunicera med exempelvis andra sidan.

Anden är den som ger den fysiska kroppen liv medan själen/högre jaget är din medvetenhet.

Vi har separata själar och ande med tvillingflammorna däremot har vi så starka band att vi känner in alla tankar alla känslor med vår flamma oavsett var den befinner sig på andra sidan eller andra planeter.

Att vi delar allt med flamman råder ingen tvekan om men vi har ändå ett varsitt högre jag.Många kommunicerar enbart telepatiskt medan jag och fler med mig kommunicerar med vår fysiska hörsel och röst precis som med en fysisk person.

Högre jaget är den del av dig som är kommunikation med olika sfärer och vi står ju så ofattbart nära våra tvillingflammor så man delar ju allt både ande kropp och själ men vi har ändå vår egen ande,vår egen kropp så även vår egen själ och högre jag.

Det här är svårt att förklara,lättare att förstå än nå fram med i ord för samtidigt delar vi allt med flamman och är ett fast ändå två.

Upp till toppen
Annons: