Annons:
Etikettdjupa-funderingar
Läst 1618 ggr
Zynell
10/12/13, 9:13 PM

Vad är en ängel?

Tycker det är spännande med den nya sajten Änglar iFokus. I samband med det tänkte jag kolla lite med er vad en ängel är för er? Dvs hur ser ni på änglar? Oftast får man höra att änglar är androgyna och kan inte uppleva känslor. Andra ber till änglarna för hjälp osv. Hur ser ni på dessa saker?

För mig personligen är änglar lika verkliga som människorna här på jorden. Vissa har vingar, andra inte. Deras vingar tyder på mognad och ålder, ungefär som när ett ungdom blir vuxen vid 18 års ålder så blir änglar "vuxna" när de får sina vingar. Det finns både fysiska och astrala änglar och enligt mig, känner och upplever de lika mycket som vi. De ha sina egna tvillingflammor och är verkligen inte androgyna. Jag har även egna bevis på att vissa änglar väljer att inkarnera som människor här på jorden. 

Det var lite min syn på saken. 🙂

Annons:
Ljuskristallen
10/13/13, 9:59 AM
#1

En del änglar är ju mer kvinnliga och en del mer manliga så androgyna är dom ju inte men under en tid var jag inne i den tanken men där tror jag vi fastnar lite i vår egen andliga utveckling.

Dom har ju känslor för utan känslor skulle dom inte kunna bistå oss om dom bara befinner sig i ett varande som många beskriver dom.Nu har jag personligen ingen kontakt med änglar och har ingen vid min sida heller bara min kära Wolf och honom kallar en del för min skyddsängel men han protesterar vilt för han är ingen änglasjäl säger han.

Ofta tror jag folk fastnar i ett enda tänk och får svårt att se helheten,ta bara det här med tvillingflammorna något som många har svårt för att ta in om dom inte är i fysisk form,för kärleken han eller hon måste ju vara i fysisk form annars går det ju inte.

Men öppnar man sig då kommer massor av kunskap och släpper man in flamman upptäcker man vilken enorm kraft och kärlek det är.Samma med änglarna man fastnar lätt och vågar inte gå utanför den fyrkant man förställt sig eller håller med andra bara för att så har det ju vart förr och då missar man mycket.

Tyvärr ser det ju ut så inom det andliga man har svårt för att se helheten och även andevärlden med änglar och allt utvecklas ju hela tiden men vi fastnar tyvärr ofta i gamla hjulspår medan allt hela tiden utvecklas och på så vis missar vi väldigt mycket kunskap och upplysning.

[Hadla]
10/13/13, 3:51 PM
#2

Oj, visste inte att det fanns en ny ängelsajt här på iFokus. Den måste jag kolla in sen.

Jag upplever också att vissa änglar har inga vingar, medan andra har det.

[lillalollo]
10/17/13, 11:04 PM
#3

Jag har mött en del änglar och ser änglar rätt enkelt.. Dock har jag bara mött 1 av mina egna änglar 1 gång.

 Om jag ska beskriva dem.

Så kan de komma i olika former men oftast lik en människa.

de har olika ljus omkring sig. guld, gult, grönt m.m.

Jag tror att detta med känslor är väldigt mänskligt. För har upplevt änglar väldigt godhjärtade och allt är för det högsta bästa och så.

Men det är för djupt för en människa tror jag. Har aldrig sett en ängel le exempelvis. Men endå så det de ger är kärlek så stor. Detta med att le när det är lycka och välvilja är nog också mänskligt beteende. Jag menar de som växer upp med att inte le fast de är glada och välvilliga och såvidare de brukar heller inte le. tror det är något som man lär sig.

ja, sen har jag märkt att de synns som mest och visar att de arbetar och hjälper mest när det är dags att hjälpa. Även om du ber om saker så kanske det är så att det bästa för dig är att inte få det du ber om. fast man kanske inte själv förstår hur det går ihop. Har varit med om att jag bett om en sak väldigt länge och till slut fick jag det endå … men det var inte alls bra…Så har lärt mig att förstå. Änglar jobbar väldigt snabbt om man ber om någonting och det är bra om man får det. 

Dina änglar är väldigt närvarande…bland ärkeänglarna har jag mött gabriel och mikael. När man möter dem så infinner sig inte ljus och glädje och fröjd. Man får en väldans respekt för dem och man är väldigt noga med vad man säger. Det är som att stå framför en polis…polisen vill ditt bästa och du är väldigt väldigt väldigt trygg. men polisen kanske inte ler och detta för oss människor gör oss lite osäkra för vi är så vana med att när någon ler så är de snälla. Som jag skrev tidigare…änglar ler inte..inte bland de jag träffat..försöker dock försöka minnas om min egen ängel log mot mig men minns inte.

mikael är dock mildare än gabriel. gabriel är väldigt kortfattad och rak. Han berättade för mig att detta liv kommer vara hårt för mig i vissa perioder. sen minns jag inte resten han sa.. hmmm… det var nog inte så viktigt enligt mitt tycke tror jag. I samband med mitt möte med gabriel så var min egna ängel med. Tror det förekommer ofta när man möter de högre att man vägleds av sig egen ängel i mötet. 

Så detta är min erfarenhet av dem. Oh jo,,,den första ängeln jag mött log mot mig. fast så är jag osäker på om hon var en ängel också…det var sålängesen.

Men du känner dig väldigt trygg med en ängel och du får väldigt kraftfulla hjälpmedel. Men som sagt. ber du så får du..och får du inte och fortsätter be så får du det. Men du får även då se att det kanske inte var det du ville ha egentligen. 

Jag ber bara änglarna när jag verkligen vill något från mitt hjärta. Eller det blir för mycket av det dåliga att jag vill gå ner i jord istället..Annars försöker jag låta bli att bjuda in dem att röra till det i livet. För de jobbar för det högsta bästa. Men ibland kanske man inte klarar av det.

Ibland kan det högsta bästa innebära att du blir fattig och hemlös bara för att du ska lära dig bli mindre matriell och mindre rädd för världen. Nu var detta ett exempel. Visst änglar kan vara bra till viss del. Men det kan bli för mycket av det goda också. De fungerar på ett annat vis.

precis som väsen…de vet inte vad "aj, ont" betyder . För det finns inte hos dem.

Detta är vad änglar är för mig och jag erfarit. sen är det bara min erfarenhet.

Upp till toppen
Annons: