Annons:
Etikettandra-sidan
Läst 1761 ggr
Ljuskristallen
2013-09-27 05:06

Andekroppen

Vi hör ofta orden vi består enbart av energi på andra sidan men faktum är att det är inte helt riktigt för vi har där som här en fysisk kropp kallad andekroppen och astralkroppen.

Skillanden mella dessa kroppar är att andekroppen kan aldrig skadas eller få sjukdom som förgör den medan vår fysiska både dör och fömultnar i jorden.

Andekroppen är en kopia av hur vi ser ut i jordelivet och vore vi enbart ren energi skulle vi varken kunna se eller känna andra sidans invånare och så här beskriver Wolf vår andekropp.

Vi som er bär en kropp,vi som er andas luft men vår luft är ren och helt utan föroreningar. Vi har inre organ men dessa är spegelvänd mot er och kan aldrig få sjukdom som förstör och som slutar med fysisk död. Andekroppen är evig och frisk och vi kan ej heller göra den illa för den är konstant och bestående, en hydda som väntar på er ankomst där ni träder in i andekroppen för ert eviga liv.

Under er tid på jorden ligger andekroppen i en form av viloläge och ingen kan använda er kropp utom ni, den är högst personlig och privat och som i jordisk form behöver ni en kropp för att leva ert liv på andra sidan fullt ut.

Vi som er har alla former av aktiviteter,en del väljer att arbeta med sånt dom älskar och brinner för eller så har vi intressen som sporter och annat roligt och där behövs en andekropp för att kunna utföra allt detta och helt leva i anden vilket vi inte skulle kunna göra om vi endast bestod av energi då skulle vi enbart vara en existens och inte kunna göra något som vi fysiskt kan ta på.

Alla ser inte andar som du utan uppfattar andekroppens aura vilket lett till att många av er tror vi består av enbart energi men låt mig påpeka några saker som talar för den kropp vi bär och några av dom är : Ni kan känna oss röra vid er,ni kan höra våra andetag,en del av er hör vår röst och allt detta skulle ni inte kunna se,känna och höra om vi inte bar en fysik med inre organ som rösten,lungor mm.

Vi är exakt som ni men ni har en förmåga att göra oss till något vi inte är. På andra sidan finns inget våld ej heller sjukdom men vi har samma tycke och smak,samma tankar och känslor, vi kan vara både glada,arga, ledsna precis som ni.Du har själv hört mig både arg,glad, ledsen och allvarlig. Bara för vi går över betyder det inte att vi plötsligt befinner oss på fluffiga moln och lever enbart i ett ljus. Vi har både med och motgång men kan inte jämföras med jordiska mått för här finns ingen skada eller sjukdom men tycke, känslor, smak och åsikter dom har även vi så vi är väldigt lika er med undantaget vi är evig i vår andekropp medan jordiska kroppen förgås.Vi som er väljer vem vi vill umgås med,vi är inte annorlunda här och trivs vi inte med vissa så undviker vi dom.

Du och jag har valt att leva för oss själva medan andra kanske omger sig med många men vi som er är individuella med olika värderingar tycke och smak.

Wolf.

Tack min kära och visst är det skönt att veta vi inte bara existerar på andra sidan utan vi gör allt som för oss känns rätt och utan andekroppen skulle jag inte kunna känna Wolf som jag gör, jag skulle inte känna när han kramar om och tar mina händer. Jag skulle inte känna hans pussar eller höra hans röst men nu kommer en till fråga Wolf !

Hur kommer det sig att jag inte kan ta på dig som du tar på mig ? ja menar jag känner dig och känner när du tar mina händer eller håller om. Hur kan det komma sig du kan ta på mig så jag känner dig men jag kan inte utan din hjälp fatta exempelvis dina händer ?

Svar : Skillanden här är dimension, vi har redan levt i er dimension och kan därför manifestera oss på ett helt annat sätt så ni känner oss. Ni har levt på andra sidan innan er inkarnation men medans ni är i en fysisk kropp så finns den gränsen men när ni sen går över och om ni väljer att besöka en anhörig eller guida någon då har ni fått kunskapen att fysiskt manifestera er så era nära och kära kan känna er andekropp.

Ni kan känna oss till viss del och där har vi energin ni talar om, ni känner vår aura och jag vet att du kan känna på mig men nu menar du rent fysiskt "ta" på mig och där känner du min energi och hur många gånger har vi inte jobbat med att du från topp till tå kan känna min gestalt men då energikroppen inte min andekropp.

Tack älskade hjärtat, med andra ord är det erfarenhet av dimensions bytet som sker,väl över så kan vi ta på dom fysiska men som fysisk kan vi inte ta på er för det är dimensions skillnad,stämmer det ?

- Visst stämmmer det och ni är ju på jorden för att lära och väl ni lärt och är klar då intar ni er andekropp och är fulländade som ande där ni fritt kan röra er mellan världarna.

Tack vackra Wolf,lika klok som alltid mitt hjärta Pussar

Annons:
Zynell
2013-09-27 08:58
#1

Väldigt bra information! 😃

Jag tror helt klart på att vi är lika fysiska här som där. Ta astral resor till exempel. Jag upplever dem ofta fysiskt. Jag har flertalet gånger upplevt beröring, doft och smärta under mina astrala resor. Ren energi kan inte göra det, vitt jag vet. Så även under våra astrala resor måste vi ha någon slags kropp.

Ljuskristallen
2013-09-27 09:47
#2

Håller helt med energi kan inte åstadkomma sånt och så ofta man verkligen har fysisk beröring så finns ju bara ett en andekropp ,samma med astralt så har jag haft bla blåmärke efter en resa där min andekropp slog i knäet så nog är vi lika fysisk där som här och allt fler tycks hämta just den informationen.

Kanske är fler redo att ta emot eftersom vi mer och mer hör om andekroppen 🙂

Zynell
2013-09-27 09:50
#3

Ja, precis! Jag fick en ordentlig dunk i ryggen en gång under en astral resa. Kan lova att det kändes.

Under er tid på jorden ligger andekroppen i en form av viloläge och ingen kan använda er kropp utom ni, den är högst personlig och privat och som i jordisk form behöver ni en kropp för att leva ert liv på andra sidan fullt ut.

Måste säga att det där stycket fick det att klicka till i huvudet på mig som en väldigt trevlig bekräftelse. Jag har ingen bekräftelse själv på det ännu, men jag har blivit sagd om att jag har en kropp som väntar på mig i den 12:e dimensionen, när det är dags att återvända hem. Och att denna kropp är då i dvala.

Upp till toppen
Annons: