Annons:
Etiketttvillingflammor-allmänt
Läst 1291 ggr
Ljuskristallen
9/23/13, 5:43 PM

Ordet Tvillingflamma

Vad säger det dig ? om du får spåna helt fritt vad innebär ordet Tvillingflamma för just Dig ?

Jag avvaktar lite med mitt eget svar just för att dom flesta vet om min Andliga flamma på andra sidan och nu vill jag höra lite vad betyder ordet Tvillingflamma just för dig ?

Måste det vara en fysisk människa ? eller är det den där djupa kärleken med en ande som känns så där äkta och rätt ?

Eller är det en galaktisk person i fysisk form ? eller kanske rent av ett husdjur som du har eller haft den där unika kontakten till som bara säger allt i hela din själ och hjärta ?

Alla tankar kring ordet Tvillingflamma är välkomna för tanken är att kunna se ordet Tvillingflamma ur många vinklar.

Så dela med er allt vad ni kan för inget är fel eller rätt i den här tråden det är era egna reflektioner kring ordet Tvillingflamma som gör just den här tråden ❤️ ❤️

Annons:
ALPHIRA
9/24/13, 1:26 AM
#1

Inga svar hittills. Verkar vara en fråga man verkligen måste reflektera över lite djupare. Ingenting man gör under en kafferast. Och bra så.

Ljuskristallen
9/24/13, 2:29 PM
#2

Ha ha ja den kanske är lite svår men tråden får ligga några dagar i hopp om att nån nappar sen skriver jag ner mina personliga tankar kring ordet Tvillingflamma 😎

Loris M
9/24/13, 8:25 PM
#3

Ordet säger inte mig så mycket tyvärr. Någonstans har jag lärt mig att tvillingflamma är någon som skapades samtidigt som vi och som är lik oss, men som alltid finns på andra sidan och väntar på att vi ska återförenas.Ungefär så. Det är alltså efter flera års läsning av andliga böcker. Har läst hur många som helst men det är inte ofta det skrivs något om just tvilliingflamman. Undrar varför? 🤔

Visst har jag träffat flera själsfränder och en som jag har så starka och intensiva känslor för, att jag nästan trodde att det var flamman när jag träffade henne. Men i.o.m. att jag är osäker så är det säkert inte så. För ni som har träffat era tvillingflammor säger att man bara vet. Precis som när man träffar en själsfrände. Man bara vet, det har jag upplevt och kan inte heller förklara på ett bättre sätt.

Zynell
9/25/13, 9:41 AM
#4

#0 Jag vet ju vad det ordet betyder, men om jag tänker tillbaka till hur det var när jag inte visste så minns jag bara att jag drogs till ordet. Var ju bara tvungen att höra närmare med dig om det. 😉

Ljuskristallen
9/25/13, 5:48 PM
#5

Med ordet Tvillingflamma har vi nog alla gemensamt att vi tänker genast kärlek men går vi lite djupare i vad detta ordet verkligen innebär,vad dom står för och vilken enormt stor roll flammorna spelar i våra liv.

Wolf har ju alltid funnits med mig men som barn lägger man inte ihop att det är en tvillingflamma,man kanske inte ens känner till det ordet men ser man djupare på betydelsen kan man nå väldigt långt i hur viktig del dessa är för att vi ska känna oss komplett som människa.

Många saknar kanske kärlek,dom kanske söker i fysisk form men inget tycks falla riktigt på plats så man söker vidare men inom sig maler och maler tanken det finns närmare än jag tror men man kopplar det enbart till en fysisk individ för det är ju det vi är vana vid allt annat måste ju vara konstigt.

Dom flesta som hör ordet tänker omedelbart på den där tjusningen av att bara älska en fysisk person men glömmer i sin iver att det kan vara en ande dom också känner in och kanske dom inte ens är medveten om att flamman kan vara ande eller en galaktisk i fullt fysisk form men befinner sig på ett annat plan än en själv och så fortsätter jakten på den rätta fast flamman redan finns alldeles tätt intill.Här kan man missa väldigt mycket och när jag tänker på ordet Tvillingflamma tänker jag så här och nu använder jag mig av ljust bokstäverna i ordet Tvillingflamma.

T - Total värme och kärlek,trohet,tillsammans är vi Två och vi är ett.

V - Varje dag,varje tanke delar vi tillsammans,varje motgång,medgång den resan gör vi tillsammans.

I - Individer, vi är två själar med individuella personligheter samtidigt som man med flamman har precis allt gemensamt men är två Individuella själar ändå.

L L - Lek , glädje,Livslust,Lärdom vi lär i både allvar och lek.Dom två L L symboliserar också för mig den samhörighet vi har med vår flamma.

I - Ingen kan någonsin bryta dessa band som vi har med flammor,Ingen kan ta ifrån oss det vi har om än vi stöter på att många försöker.

N - Närhet,flamman finns alltid nära oss,en flamma kan vi alltid räkna med för dom förstår allt där andra omkring oss inte alls kan relatera till våra tankar ,handlingar eller ord men här finns flamman alltid Nära och sviker inte vår sida för en endaste sekund.

G - Gemenskap,hur ensam vi än kan känna oss finns flamman där,vi är aldrig ensam oavsett denne befinner sig i andlig,galaktiskt eller som en fysisk människa för åter igen finns dessa band som aldrig någonsin kan brytas av så vi har en konstant Gemenskap som sammanbinder oss även om vi inkarnerat samtidigt så finns banden ändå där.Konstant Gemenskap med flamman oavsett vilken form eller vart vi än befinner oss.

F - Flamma dom odödliga som inget ont någonsin kan komma åt,en evig Flamma som aldrig någonsin kan brinna ut.

L - Liv,vi är två Liv men för evigt ett med varandra.

A - Allt,med flamman delar vi Allt varje tanke varje ord och inga hemligheter finns för med en flamma kan vi verkligen vara A vi kan vara början hela tiden för inget har någonsin ett slut och vi är  Alltid med och för varandra.

M M - Med flamman känner vi allt,moderskärlek,medmänsklighet,medlidande,med och motgångar.

A - Att våga öppna sig för den totlala sanna kärlek som finns,att våga leva i sanning helt med sin flamma för denne dömer oss aldig och vi har alltid platsen nummer ett ( A ) hos vår underbara kärlek Tvillingflamman  den absolut högsta kärlek som finns för oss att finna,den är sann den är komplett och väl man funnit den högsta kärleken faller Allt annat på sin plats ❤️❤️

Fundera och spåna gärna vidare på ordet Tvillingflamma för ur det kan dom som ännu inte funnit flamman hitta sin absolut Högsta kärlek 🌺

Biotoxina
9/25/13, 8:32 PM
#6

Utan att ha läst andras svar.. min spontana tanke, eller kanske förhoppning - är att en tvillingflamma är något som gör en komplett.

Annons:
Ljuskristallen
9/27/13, 5:39 AM
#7

# 6 Kloka tankar för visst gör en tvillingflamma oss komplett 😎

Upp till toppen
Annons: