Annons:
Etiketttvillingflammor-allmänt
Läst 1779 ggr
ALPHIRA
9/16/13, 1:01 PM

Flamma eller...

Ljuskristallen, jag kunde inte delta och svara någonting i din undersökning.

En indianman som är med mig och som kramat mig helt fysiskt, vet inte om han är min tvillingflamma eller min andlige ledare. -Älskar honom i vilket fall som helst eller snarare är kär i honom.

Hur ska jag göra för att veta skillnaden?

Får inte riktigt kontakt med honom i denna fråga. Samtidigt tycker jag att han säger att han är både och.

Men det kan vara så att det är bara jag som resonerar så.

Annons:
Zynell
9/16/13, 3:11 PM
#1

Alphira, jag föreslår att du läser igenom artikeln "Hur vet jag om jag hittat min tvillingflamma?". Där finns en kort lista på några av de tecken man kan uppleva i samband med sin tvillingflamma. 

Samtidigt vet jag att det är en väldigt skör tråd mellan tvillingflammor och själsfränder och att de är lätta att blanda ihop. 

Kom ihåg att på en djupare nivå VET du redan hur din flamma ser ut. Han är allt du någonsin velat ha i en partner, allt du någonsin funnit attraktivt i en man. Om du föreställer dig dessa saker kommer du snabbt att se honom. Gillar du till exempel långa män, eller korta? Långt hår eller kort? Vad känns mest rätt? 

Har du drömt om någon flertalet gånger till exempel? För många börjar allt i det astrala dvs i drömmarna. 

Hoppas det hjälper. 🙂 Jag vet att det kan vara frustrerande. Tog mig fyra år att hitta min flamma efter att jag lärt mig termen "tvillingflamma".

ALPHIRA
9/16/13, 3:23 PM
#2

Tack Zynell.

Men jag har sett honom två gånger. Och visst är han mycket attraktiv i mina ögon!

Men trots detta vet jag inte om han är min andlige ledare eller min tvillingflamma.

Ska nu läsa artikeln som du rekommenderar. Tack.

Zynell
9/16/13, 3:27 PM
#3

Varsågod, Alphira. Förr eller senare kommer du säkert att få veta. Fortsätt leta och fråga. 🙂

ALPHIRA
9/16/13, 3:41 PM
#4

Men nu blir jag något förvirrad här.

Finns det alltså ande-tvillingflammor, jordiska tvillingflammor och galaktiska tvillingflammor.

Är gift med en man som jag älskar över allt annat. Skulle inte kunna leva utan honom, han är allt för mig. Och han känner likadant mot mig. -Men vi båda har egenskaper i oss som vi upplever som negativa. Så  därför (enligt vad jag lärt mig nu) så är han inte min jordiska tvillingflamma.

Indianmannen från andevärlden tycker jag är den perfekta mannen. Och jag är kär i honom (i smyg). Så han kan vara min ande-tvillingflamma enligt den definitionen.

Men när jag träffade honom (såg honom) första gången så dök han upp när jag uttryckligen sökte min andlige ledare under meditationen. Så han kanske är min andlige ledare "bara" och ingenting annat.

Strunt det samma nu. Tiden får visa.

Zynell
9/16/13, 3:50 PM
#5

Det som menas med jordiska, galaktiska osv är var ens flamma kommer ifrån. Alla har bara en flamma, men flamman kan befinna sig någon annanstans än du. Antingen på andra sidan, här på jorden eller på en annan planet. 

Det låter som om din make är en själsfrände på det du beskriver och oftast är det så. Själsfränder kan passa oerhört bra ihop, men så kan det dyka upp något litet som gör att de skär sig. En själsfrände kan vara allt från en vän från barndomen, en familjemedlem till make/maka. 

Som sagt, fortsätt fråga. Svaren kommer tids nog. 🙂

ALPHIRA
9/16/13, 4:03 PM
#6

Nu blev jag lite klokare för omväxlingens skull, tack Zynell.

Indianmannen säger förresten att vi har levt ihop på jorden en gång. Han säger att det är viktigt att jag skulle komma ihåg mitt liv med honom. Han har försökt hjälpa mig att minnas.

Men han har inte inkarnerat. Undrar vad jag har gjort för fel att jag behövde göra det och inte kunde stanna hos honom "där uppe".

Annons:
Ljuskristallen
9/16/13, 4:44 PM
#7

Alphira du är för härlig du,jag är kär i honom (i smyg) tycker det låter så rart måste jag säga 😍

Du har fått toppen svar av Zynell och som hon skriver kommer dom från olika platser i universum och man bara vet i djupet av sin ande och hjärta när det är flamman som trätt in i ens liv.

Är det indianmannen lär du få den där aha upplevelsen som säger ja det är han om inte kommer det med nån annan och allt bara faller på plats och ropar i hjärtat,här är min tvilling flamma men jag blir inte förvånad om det är just indianmannen ❤️

Zynell
9/16/13, 4:58 PM
#8

Alphira, du har absolut INTE gjort något fel! Inkarnation är inte ett straff. Du valde att komma hit och jorden är bara en av många platser att välja bland.

ALPHIRA
9/16/13, 5:15 PM
#9

Tack Ljuskristallen och Zynell. 🌈

Ljuskristallen
9/16/13, 5:35 PM
#10

Förlåt mig som inte ens skrev klart,såg nu jag missade det här med inkarnationen och som Zynell skriver är det inget straff men tyvärr är vi i jordisk form präglade att tro så och det mycket tack vare Bibelns texter om just straffet.

Går jag till mig så gör jag mitt tredje och sista nu medan Wolf gjorde endast ett liv så visst har tankarna vandrat varför skulle jag hit igen där jag inte alls hör hemma.

Wolfs svar på det är att varje själ behöver olika tid på sig att nå sin fulländning sen beror det också lite på varifrån vi kommer något jag fått lära från bla Zynell om galaktiska flammor och föreningar vilket för några år sedan var väldigt främmande för mig men idag har jag lite mer kött på benen i frågan och ser en stor logik i all utveckling.

Det är en skillnad i olika dimensioner när det gäller galaktiskt och andliga,dom galaktiska tycks stiga högre än andliga och jag befinner mig på 9:e nu vilket innebär att den eviga föreningen jag väntar på år 2027 med Wolf gör att jag inte inkarnerar en gång till.

Dom galaktiska tycks sträva efter ändå mer kunskap än vad Wolf och jag gjort och därför väljer att inkarnera flera gånger och på många olika planeter innan dom känner sig klar medan vi väljer det mer enkla att stanna på andra sidan och känner nu har vi gjort vårt.

Båda utvecklingarna är toppen och perfekt på alla vis men som jag kan se så går dom galaktiska långt före i ledet i jämförelse med oss enbart andliga.Inget är rätt eller fel bara egna underbara val i en andlig utveckling för att kunna nå fram till det absoluta bästa,kärlek mellan alla världar  🌺

Zynell
9/16/13, 5:57 PM
#11

Håller med, Ljuskristallen. Vi väljer alla olika vägar att gå och i det stora hela handlar allt om vår egna utveckling.Vissa nöjer sig med att bara läsa upp till gymnasiet och koncentrerar sig på annat i livet, medan andra väljer att gå så långt som att doktorera. Inget av alternativen är fel på något sätt.

ALPHIRA
9/16/13, 11:16 PM
#12

När min lillebror dog för några år sedan såg hans änka en dröm. Det enda som fanns i drömmen var när brorsan sa: "Jag är nu i 8:de våningen, det är inte alla som kommer så här högt."

Kunde han prata då om en dimension men använde ordet "våning" för att göra sig mer "förstådd"?

Ställde denna fråga för länge sen i Drömmar i iFokus men fick 0 svar.

I så fall, vad innebär åttonde dimensionen? Hur är det att vara där?

Min bror var den finaste människan som jag känt.

Zynell
9/17/13, 12:01 AM
#13

Absolut! Precis så skulle jag tolka den drömmen, att han syftar på åttonde dimensionen.

Annons:
ALPHIRA
9/17/13, 12:08 AM
#14

Eftersom jag nu håller på och ältar här…

Jag bara måste berätta något.

Jag var otrogen mot min älskade man för mer än 20 år sedan Blev kär i en annan man. Förhållandet tog slut efter några månader. Det var ett märkligt slut på förhållandet men det var meningen att det skulle ta slut.

Jag vågar nu säga här som det är. Han hade dödat sin egen bror och satt i fängelse för det. Hans bror i andevärlden hade förlåtit honom och ville att jag skulle hjälpa brodern under den långa fängelsevistelsen. Och jag sannerligen gjorde det. På något sätt kunde jag inte göra något annat än att ställa upp.

Samtidigt älskade jag min man lika mycket som förut.

Efter avslöjandet för min man (vilket också var en märklig händelse), krossades min mans hjärta. Han ruinerades både mentalt och fysiskt.

Det blev en lång återhämtningstid för min man.

Och för mig.

Jag känner och har sagt till min man efteråt att jag ALDRIG NÅGONSIN mer kommer att såra honom. Och det ska jag inte göra!

Men jag tror att detta löfte på något sätt hindrar eller är på vägen när jag tänker på min indianman som kanske är min tvillingflamma. Jag känner för stor skuld om jag tänker på min flamma…jag har ju lovat…

Tack för ordet. Tänk att jag berättar sånt här…skulle aldrig har trott… Någon mening finns det med det också, säkert.

ALPHIRA
9/17/13, 12:11 AM
#15

Glömde säga att jag kände mycket väl brorsan som han dödade.

Zynell
9/17/13, 12:32 AM
#16

Jag tycker att det är väldigt modigt av dig att berätta och ingen här kommer att ge dig skuldkänslor eller liknande för det som har hänt. Vi gör alla våra val och i och med det kommer lärdom. När det gäller din flamma, om han befinner sig på andra sidan, skulle jag tro att han vill att du ska leva ditt liv och koncentrera dig på det. Förr eller senare kommer ni att mötas, antingen i detta liv eller efter. Det som är viktigt just nu är nuet, men om det ändå är svårt så föreslår jag att du pratar med honom. Koncentrera dig en kort stund på din flamma och prata sedan antingen högt för dig själv eller i huvudet. 🙂

ALPHIRA
9/17/13, 12:44 AM
#17

Tack Zynell igen.

Jag har minsann lärt min läxa i detta liv.

Vad gäller min relation till min ev flamma i andevärlden så han känner ju till mitt förflutna naturligtvis. Jag har en känsla av att även han vill stanna "lite i bakgrunden". Än så länge i alla fall. Men han vill samtidigt att vår relation skulle framskrida på något sätt. Han verkar tycka att allt hänger på mig. Han verkar fråga: "Varför accepterar du inte mig?"

Zynell
9/17/13, 12:50 AM
#18

Det där känner jag igen.

[Sol69]
9/17/13, 7:22 PM
#19

Zynell.

Det med flamma får jag inte riktigt ihop 🤔

För mig är det en gåta 😃

Men de är väl att jag har träffat de personer jag har känt väldigt starkt för som jag vet att jag har delat tidigare liv med och att jag har ett oerhört starkt band till dem Som aldrig bryts.

Vist har jag haft några heta förhållanden och man har trott att de varit han med stort H tills man insett att de är skitstövlar och man bara trott det. 

Har sett din checklista och den är bra. Men saknar de lilla extra. som pricken över it.

Men den passade på mina vänner som är män som jag har delat tidigare liv med. vi har ett speciellt band och mycket av det trodde jag fanns med tex. mitt ex. Som inte är min flamma.

Förstår inte hur du ska vara säker på att det är just din flamma??Och inte att de är den du skulle vilja va din flamma. så du inte tar fel bara för att du tror det..

Zynell
9/17/13, 9:41 PM
#20

#19 Sol, jag kan garantera dig att jag inte tar fel. 😉

Annons:
Ljuskristallen
9/18/13, 5:16 AM
#21

Instämmer till fullo med Zynell för flamman kan man inte ta miste på och väl mötet sket då råder inga som helst tveksamheter.

Tar vi Wolf som är ande och han har ju funnits med mig så långt ner i barndomen jag kan minnas men på den tiden visste jag inte vad en tvillingflamma var eller en guide men den där totala underbara kärleken,fullaste tilliten till honom har alltid funnits men som barn sätter man inte sånt i ord.

Han har alltid visat sig lika tydligt som en fysisk person och han använder även min fysiska hörsel inte den rösten man inom sig kan höra utan samma som med en fysisk persons röst.Jag fick ju bekräftat från hans bröders släkt allt han berättat och kom över en bild där jag kände igen honom omedelbart.

Dessutom ska vi komma ihåg det är inte vanligt att flamman dyker upp i jordisk form men det förekommer,däremot sker det i ande och galaktisk form betydligt oftare.Det är inte heller garanterat att vi ska förenas även om det idag blivit otroligt vanligt men garantier finns inte men vi förenas alltid en vacker dag när vi själva byter form.

Sen som Wolf säger ofta till mig att människor missar lätt sin flamma för hon söker honom / henne i jordisk form och på så vis kan missa flamman som ande eller utomjordisk.

Han menar att människan är så pass outvecklad andligt fortfarande att hon söker jordiska begär,hon söker inte den ultimata totala sanna kärleken vilket gör att hon istället missar den äkta flamman.

Med flamman lägger man allt jordiskt åt sidan,man är inte längre i behov av just det fysiska som jordbor strävar efter och allt det där blir väldigt oviktigt den dagen man verkligen mött flamman.Man ser på kärlek med helt andra värderingar och ögon.Visst vi har astrala möten men kärlek hamnar på ett helt annat plan än den vi i jordisk form är vana att möta.

Människan är så oerhört fixerad vid att det måste vara en annan människa och då missar man lätt flamman om denne inte befinner sig i jordisk form.

I skrivande stund sitter Wolf mittemot mig i full manifestering,just nu ser han lika fysisk ut som du och jag och hans ord till dig är:

Släpp dom jordiska värderingarna och se med din andes ögon då först när du släpper jordiska mått kommer du också att möta flamman inte förr och här spelar det ingen roll om flamman är jordisk, galaktiskt eller ande för när du öppnar din egen andes ögon då först kan föreningen och sammansmältningen ske.Så länge du ser med jordiska mått fumlar du lätt i blindo /

Om jag säger så här,hade Wolf inte vart den absolut rätta för mig då hade jag ju inte hela mitt liv älskat honom som jag gör,då hade kärleken sinat i all den tid han också är ande men kärleken är lika stark i dag som den var den dagen jag föddes och som när jag var barn och med honom är det evig trohet som för alltid gäller och samma för honom både i andeform och som fysisk människa när han levde.Han var ogift utan barn och visste lika väl som jag vet i min fysiska tillvaro att vi ingått ett andligt äktenskap där vi lovat evig trohet till varandra.

Kärlek mellan flammor sinar aldrig ut den är totalt bestående oavsett vad vi möter på vägen kan inte flammornas band någonsin gå av.Men för att finna den totala kompletta sanna flamman behöver vi se bort från jordiska mått för annars låser vi oss och då får flamman svårt att kunna träda in i våra liv.

Oj det blev långt det där😃 men det är som Zynell skriver väldigt svårt att sätta i ord för det här måste upplevas innan man verkligen förstår och får grepp om vad det handlar om.Men det är det absolut vackraste man kan vara med om när man har sin flamma tätt intill dygnet runt där räcker inte orden till, det ska upplevas.

Upp till toppen
Annons: