Annons:
Etikettdrömmar
Läst 987 ggr
Ljuskristallen
2013-09-11 07:47

Märklig Dröm

Jag brukar inte reagera på drömmar men den här vill nog säga mig något och man tycker en sån här dröm borde vart en mardröm men tvärtom genom hela drömmen är det bara harmoni och fortfarande sitter den harmoniska känslan i.

Död symboliserar ju att vi kan känna oss tillplattad eller tystad men i den här drömmen är det på nåt vis som om jag skulle ha dödat men ändå inte.

Plötsligt befinner jag mig på en brits med ett lik liggandes intill där det rinner blod från munnen.Här är det märkliga jag liksom bara konstaterar och tanken kommer jag hoppas inte jag gjort det där.Jag reser mig upp och går därifrån och lämnar liket som det är,en mager blek kropp av en manlig gestalt som bär någon form av gammaldags skynke eller lakan han virat runt sina personligaste delar på kroppen annars är han bar på benen och överkroppen men vem han är har jag absolut ingen aning om.

En stund senare befinner jag mig i en större lada eller ladugårdsbyggnad men inga djur.I en vedlår ligger en filt eller ett tunnare täcke med blodfläckar på, två lite större fläckar och jag tänker den här måste jag ju tvätta så jag inte får skulden för något.

Genom hela drömmen är jag helt kolugn och känner ingen skuld i att jag skulle ha gjort något dumt utan jag tar allt med största ro och det som är mysko i ladan eller ladugårdsbyggnaden när jag hämtar täcket eller filten finns min mor där vid någon form av skrivbord och handarbetar med att tova ull men hon tar liksom ingen notis om mig utan verkar bara veta jag är där inget mer alls utan jobbar på med sitt.

Blod sägs symbolisera liv,död symboliserar ju på nytt födelse och lik att man åter dö för att börja med nytt.

Det jag fastnar på i drömmen är att jag bär oskuld till den döde mannen på britsen men av någon anledning är det viktigt för mig att inte få skuld för något jag inte gjort med att tvätta filten / täcket men samtidigt tar jag allt med en sån ro och där går jag bet för det borde ju vara en mardröm istället för att bara kännas harmoniskt rofyllt.

Ingen anklagar mig men jag bär på känslan jag vill inte få skulden för nåt jag inte gjort men att allt tas med en sån ro där kan jag inte få ihop det för en sån här dröm borde ju vara väldigt frustrerande och panikartad men den inrymmer enbart lugn.

Nån som har nån teori om just den biten,lugnet när det egentligen borde bete sig tvärtom och vara rena mardrömmen och lugnet infinner sig fortfarande i skrivande stund 🤔

Annons:
Zynell
2013-09-13 10:35
#1

Vårt moderna samhälle har skapat bilden av att blod, lik osv är lika med skräck, död och bara hemskheter, men vårt undermedvetna vet bättre. Därför skulle jag säga att du reagerade med lugn och ro. Det är precis som du säger att blod symboliserar liv, ny början osv. Död brukar stå för något nytt och oväntat och ett lik brukar symbolisera något inom en själv eller en del av sig själv som man inte längre behöver, något som har "dött".  Kortfattat skulle jag säga att den här drömmen försöker säga dig att något nytt väntar runt hörnet, att du försöker slippa skuld i drömmen kan syfta på att det handlar om något privat. En personlig inre utveckling kanske. 🙂

Ljuskristallen
2013-09-13 13:29
#2

Nåt föll på plats i den drömmen och fortfarande känner jag det där inre lugnet så den var bara positiv på alla vis och jag känner fullkomlig ro inom mig.Tänk vad en dröm kan påverka om man tänker efter 🙂

Upp till toppen
Annons: