Annons:
Etikettgalaktiska-diskussioner
Läst 2166 ggr
Zynell
9/1/13, 6:42 PM

Finns det liv där ute?

När man söker efter sin tvillingflamma kan man söka på tre olika ställen. Här på jorden, på andra sidan eller på andra planeter, men det är många som fortfarande tror att vi är de enda som finns där ute. För mig är det en orimlig tanke. Vi har knappt börjat utforska universum och ändå finns det folk som med 100% säkerhet går och säger detta. Universum är säkert mycket större än vad vi någonsin kan ens föreställa oss och om det finns liv på den här planeten, varför ska det då inte finnas på andra?

Vad tror ni? Finns liv på andra planeter? Jag syftar på intelligent liv.

Annons:
Fjäril
9/4/13, 2:03 PM
#1

Jag tror det finns något där ute, eller ganska mycket. Det återstår att se, när och om vi får några "vetenskapliga" svar 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Ljuskristallen
9/5/13, 2:25 PM
#2

Absolut utan tvekan jag har blivit så övertygad om både andlig och utomjordisk existens att jag vore galen om jag tvivlade. Säger som dig Zynell det är en orimlig tanke att vi skulle vara ensam i hela vårt outforskade multversum som jag kallar det för det är så oändligt ofattbart stort.

Farwuq
9/5/13, 3:45 PM
#3

Klart att det finns något "där ute".

Jag har sett så mycket själv att jag tvekar inte ens en sekund.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
9/5/13, 6:43 PM
#4

Ja det borde finnas någon form av intelligent liv någonstans varför skulle jorden va ensam och unik??🤔

Zynell
9/5/13, 7:23 PM
#5

#4 Precis min tanke. 🙂

Har ni någon teori om vad som kan finnas där ute?

[Sol69]
9/5/13, 7:28 PM
#6

Jag har ingen aning om vilka det är. Men i och med att folk har sett ufon och sånt borde de vara mycket utvecklade och intelligenta. Men jag har inte sett ufon med egna ögon

Annons:
Loris M
9/5/13, 7:33 PM
#7

Så klart det finns liv "där ute"! Universum är outfoskat och troligen större än vi kan föreställa oss. Tanken på att vi skulle vara de enda intelligenta varelser i hela universum känns för mig både orimlig och naiv.

yamher
9/5/13, 9:32 PM
#8

Jag är övertygad om andras existenser, och det finns planeter i alla stadier -"oskapta" till levt så pass att det har levt färdigt.

Uppenbarligen är denna tvåbenta upprättgående varelse den av alla varelser som verkar vara mest effektiv för vår form av själar. Att djur har livsgnistor o "själar", men inte av den karaktär som våra har. Vart stadium har sin funktion.

Av det jag har kommit fram till, av det jag har försökt studera, skulle man kunna jämföra vår planet som en tonåring. Vi är snart vuxna, och länge inte varit mogna att ta steget ut i "vuxenlivet". Och vi är därmed också "skyddade" tills det är dags. Tills vi är mogna. Så vi är nog varken ensamma eller one-of-a-kind.

Alis volat propriis Oskyldig

[Aniela Michaela]
9/6/13, 6:25 PM
#9

Behöver inga bevis, jag vet att liv på andra planeter excisterar och att vi inte är de ända. Att tro att vi är det ända är lika absurt som att tro att man kan andas under vatten utan dykardräckt,gälar eller ubåtar…Vet inte hur jag kan uttrycka mig bättre om detta än vad jag just gjorde…

[Mia-Li]
9/7/13, 9:11 AM
#10

Jag tror med att det finns intelligent liv där ute någonstans.
Har sett en del och är ganska säker på att det finns.
Varför skulle vi vara ensamma i en så stor galax, för?

😃

[MikeW]
9/7/13, 12:11 PM
#11

Enligt mig är dom som inte tror att det finns liv på andra planeter lite dumma. Ta inget illa upp om någon här inte tror på liv på andra planeter.

Men helt seriöst universum är hur stort som helst! Skulle du se på hela universum på en skärm så skulle du vara tvungen att zooma in typ OTROLIGT mycket för att ens kunna se våran galax.

Det är mer än 100 BILJONER galaxer i universum, och många av dom galaxerna är så stora att våran galax är bara en liten prick eller mindre i dom. Tänk bara på hur många planeter dom galaxerna håller och så!

Det är OMÖJLIGT att jorden är den enda planeten med liv på.
Det är helt omöjligt. Det finns liv på andra planeter, man behöver inte ens ha bevis för att veta att det finns det.

Det finns liv på andra planeter. Så är det bara. Dom som säger annat har enligt mig någon skruv fel i deras hjärna om man inte tror på att liv finns på andra planeter.

Zynell
9/7/13, 12:15 PM
#12

#11 Håller med dig, MikeW. Folk som tror att det är bara vi är enligt min mening väldigt naiva. Bara för att vi inte officiellt upptäckt liv där ute ännu, behöver det inte betyda att det inte finns. Min flamma är ett levande bevis på att det finns liv på andra planeter. Han kommer ju från en annan planet. 🙂

yamher
9/7/13, 12:41 PM
#13

det är ett svårt ämne att ta i, men det skulle kännas lite väl slumpartigt om vi endast existerade, man kan nog inte klandra andra för att inte våga, vilja eller se anledning till att tro på andra existenser. Inte heller som jag har skrivit innan så tror jag att vi är speciellt överlägsna eller speciella. Eller äldst.

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
[lillalollo]
9/8/13, 1:02 AM
#14

jag tror på liv på många miljontals planeter…men,,, är lite skeptisk till om de hälsat på. Och det är ju det som är den huvudsakliga frågan om de hälsat på och hur de är och så vidare. 

Sen detta med att kommunicera med invånare på andra planeter…hur går man tillväga?

[Aniela Michaela]
9/8/13, 8:39 AM
#15

#14 I Kajeru, som ligger i Alcyine i plaiederna. Där pratar man antik variant av spanska,latin,mexicanska,italienska bla. Ell o samma språk men mer antikt. Jag har hört min flamma prata latin pleiadiska med sin kusin Mon-Ka Kadar och med hans bröder samt mor och far. I Erra, pratar de en mycket antik Engelska som liknar vår engelska här men som är betydligt äldre. I Erra har de även andra språk som är likt vårt men betydligt äldre än vårt

De språk som du hör folk tala här på jorden är faktist lemningar efter de språk som stjärnfolket hade när de kom hit på besök sedan 200.000 år sedan tillbaka. Till Exemple Lord Shiva, var föräldrar kom från Kajer, Maya som ligger i pleiaderna, han talade antik latin som modersmål. Allt medan åren gick så lärde han sig Lemuriska, vilket motsvarar indiska, så som hinduiska mm idag.

Quetz-Al kom till Jorden på besök i sitt tefat med sin famil, sin brors famil samt några av hans vänner för lite över 5000 år sedan. Dessa var pleiader från Kajeru, Alcyone! Quetz-Al kom hit för att hjälpa människorna bygga upp civilizationen efter Dark Kabal illuminati elitens massförstörelse och krig. Aztek imperiet blomstrade, fridfult,spirituellt imperium,med meditation,healing ceremonier, Quetz-Al återfor till Kajeru,Alcyone i pleiaderna. Men före han återvände hem till Kajeru, lämnade han sina 2 söner här, hans brorson och hans sons frus bror här! Dessa 4 blev senare de 4 visa männen i Aztek imperiet! Inte långt efter att Quetz-Al åkte hem, började illuminati prästerna känna sig hotade. Dessa präster av mörkret började offra folk i ofattbara mängder. De första som blev offrade och deras klappande hjärta utslitet ur brostet var Quetz-Als två soner,hans brorson samt hans sons hustrus fror. Efter detta bestämde sig de sadistiska illuminati prästerna att offra fler stiliga unga män samt även kvinnor. Mesta dels var det män. Orsaken till att de börrjade offra i denna ofattbara skala, var att illiminiera alla pleiader. Du förstår pleiader är så lik oss att du inte skulle se skillnaden alls, om du inte vet var du skall titta på för att se skillnaden. Därmed den ofatta skalan av offer, tills det gick totalt overstyr och aztek imperiet gick under. Tack vare dessa onskans illuminati präster. Några enstaka små grupper fron azteker flydde från slaktandet, det gjorde även små grupper inka indianer, maya indianer och en liten grup Tolteks..

Sedan finns det dokumenterat en händelse där några cowboys forsökte skuta en hjätte fågel av hjärn på 17 talet och på den tiden kära du så hade vi inga flugplan eller bilar äns… Så jo,de har besökt oss många gånger. Men dark kabal,illuminati eliten har varit noga med att undanröja all sådan bevis eller elliminera dem så gott de kunnat. Så länge människorna går omedvetna om inteligent liv från andra planeter och deras besök här så kommer de att ha makten över alla, så länge folkt tror att inget liv existerar i kosmos eller att inteligent liv från andra planeter har besökt oss…

[lillalollo]
9/8/13, 11:54 AM
#16

jag fick inte svar på hur man får kontakt med dessa.

[Aniela Michaela]
9/8/13, 1:00 PM
#17

#16 Genom telepati. Men först måste man öppna alla charkan. Om kron charkat och hjärtats charka är blockerad eller stängd så funkar inte telepati som det skall. Alla är vi född med den telepatiska, empatiska gåvan men precis som småbebisar måste lära sig att gå, så måste vi lära oss att använda telepati…🙂Hur länge det tar varierar på person till person. Hur andlig du är osv…Vi är även födda med ett tredje öga. Dock stängs oftast ögat av alla manipulationer från media mm med tiden. Men oftast när vi är födda samt till runt 8-9 år så är ögat uppe. Men efter det så stängs ögat oftast som oftast av all manipulation utifrån som media mm…Tredje ögat kallas även för att vara medial..

Upp till toppen
Annons: