Annons:
Etikettmanligt
Läst 1917 ggr
Zynell
8/31/13, 10:50 PM

Vad anser du är manligt?

Vad anser du vara just manligt? Är det en vältränad och självsäker man som är manlig? Eller är det mannen som står i köket och fixar frukost åt familjen? 🙂

Annons:
[MikeW]
9/6/13, 10:30 PM
#1

För mig är inget varken manligt eller tjejigt. Allt är bara det man gör. Allt bara är, tror inte på tjej och kill grejer. Det är som att säga att rosa är en tjej färg. Det är det inte, det är en färg. Det är allt. Människor gillar att sätta saker i lådor och jag gör inte det.

Bara för att människor har bestämt sig att saker ska vara tjejigt och killigt så betyder det inte att det är så det är. Kill och tjej saker är ett koncept som människor har kommit på. Kollar man bakom människors tankar om saken så ser man att det är bara vad det är. En färg.

Till exempel bara.

Zynell
9/6/13, 10:37 PM
#2

Måste säga att jag tycker det är lite intressant det där med färger. Vad jag har förstått så i Polen där jag kommer ifrån är tydligen rosa en killfärg medan blått är tjejfärg, men jag är inte helt hundra på det. Men jag förstår precis vad du menar. Mycket har med kulturen att göra tyvärr och det är synd. Minns att en äldre dam verkligen inte gillade att jag gav min son en röd napp när han var bebis.

[MikeW]
9/6/13, 10:42 PM
#3

#2 Ja det är ju lite konstigt. Det är ju bara en färg :P 

Var ju en liten unge(kille) som ville ha på sig en rosa keps och så klart så lät hans mamma honom ha det. Dom gick in i en affär och då kom den en gubbe som tog av kepsen och sa "du kommer tacka mig när du blir äldre". Då kommer mamman och säger till och det blir lite bråk och högljudt, då skriker gubben massa homofobiska saker och säger att ungen kommer växa upp och bli bög och massa sånt.

Allt bara för en färg? Tycker det är väldigt konstigt att någon kan reagera så starkt på det. En färg -.- herregud man undrar ju ibland vad vissa människor tänker med!

Zynell
9/6/13, 10:45 PM
#4

#3 Men jösses! Den människan levde verkligen i en box!

När min son var yngre ville han måla naglarna när han såg mig göra det. Självklart fick han det! Han tyckte det var jätteroligt. 🙂

Ljuskristallen
9/7/13, 3:41 AM
#5

😮 Inte undra på att vi präglas i att tro att allt ska vara si och så och intressant att dessa två färger är precis tvärtom i Polen och som Mike skriver det är ju bara en färg.

Vad jag anser manligt ? finns bara ett svar för mig Wolf 😎

[Aniela Michaela]
9/7/13, 8:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#3 Ja det där låter precis som med färgen svart. Kom med svarta kläder, lite goth typ även, några piercing så kommer vissa folk tro att du en dera är satanist, en ond mörk själ eller vegan aktivist.

Jag tycker detta är så jäkla deprimerande! Min flamma är en san ängel. Hjärtego, empatisk, snäll, sympatisk,harmonisk,rolig och fridfull, även fast han ibland kan ha några piercing på sig, gå i svarta kläder, svart som råkar vara hans favoritfärd, vilket även hans hover bil och hover motorcykel är hemma i Kajeru och även om han ibland går i goth emo typ av kläder! Deras Goth emo typ av kläder är annorlunda än vad vi har här! Deras kläder annonserar inte ut ondska. När tiden är inne kommer jag att designa Goth kläder som INTE gör annons för ONDSKA. Detta annonserande av onska kommer från Dark Cabal, Illuminati Eliten som hjärntvättat folk att goth, emo kläder är lika med ondska. Så de som använder dem ansäs som onska.

Men jag vill bara påpeka och säga att orsaken till denna propaganda var att smutskasta Ärkeängeln Luciel, ljusets och kärlekens ärkeängel. Den ängeln onskan hatar aldra mest av alla ärkeänglar. AA Luciels favoritfärg är svart. Han gillar också mörkröd,vinröd och mörk lila och kombinerar gärna färgerna.

AA Luciel är patron ärkeängeln av ljus, kärlek, gjädje,komik,magi,alkemi och vetenskap. Han är även den älsta av alla ärkeänglar.. Tyvärr blev han raderad av kabalerna, illuminati,elit prästerna…eftersom de inte vill ha något att göra av kärleken och guds ljus som AA Luciel utstrålar! AA Luciels älskade flamma och hustru Heter Lucia, Archeia Lucia. Hon är mer känd vid namnet Lady Love…

Annons:
[Mia-Li]
9/7/13, 9:12 AM
#7

Manligt? Jaa…vad svårt.

Men jag tycker lite bockaskägg är manligt. Ser man det på en kvinna så är det nog någon hormon som är fel…hahahah…
😉

Ljuskristallen
9/7/13, 10:10 AM
#8

😃inte lätt och jag hade en bekant som ser otroligt bra ut men hon har en en hel del mustasch som besvärade henne,en kvinnlig person men just det där får hon kämpa med.Inte lätt för dom som drabbas.Peppar peppar inget skägg ännu eller nån mustasch men man vet aldrig nu när man kryper upp i åren 🥶

[Aniela Michaela]
9/7/13, 10:45 AM
#9

#7 hahhaha, den var bra!

Tycker att en karl som inte slåss annat än vid självförsvar är en sann karl. En som kan ignorera förnerdande komentarer från män som vill göra karln arg och redo för att sloss är en sann karl.

Sedan tycker jag att en karl är en riktig karl om han delar husbestyr och barnskötande så att kvinnan inte behöver slava och ta hand om barnen samt allt annat själv, även om karln jobbar eller båda jobbar. En karl är en riktig karl när han behandlar sin kvinna jämlikt och inte anser sig själv som boss och kvinnan mindervärdig som inte har något att säga och inte har rätt till samma lön som en man.etc etc

Det är en riktigt karl det.

Sedan tycker jag att en karl som är noga med sin hälsa och tränar daglien och har en naturell uppbygd musklig kropp är manligt! Sedan tycker jag att snälla roliga bad asses är så manligt…hahaha

Tycker inte det är manligt när karl ligger på soffan framför tv med några glas öl och fjärtar. Har stor ölmage, luktar svett, skäggig och ohygienisk. FY, det kallar inte jag att vara manlig! Det kallar jag till att vara svinig och lat..

[Mia-Li]
9/7/13, 11:02 AM
#10

#9 Håller med i mycket i det du skriver. 😃
Ett gott självförtroende är med manligt. Inte för mycket men bara sådär lite lagom.
En karl som klarar sej själv och inte gör sej beroende av andra.

Det mest avtändande på en man är en klängranka. Och osäkerhet som visar sej genom att de inte vågar säga ifrån när det behövs utan bara jamsar.

[Sol69]
9/8/13, 10:32 PM
#11

Manligt är väl när en man verkligen vågar vara en MAN och verkligen vågar visa alla sina känslor.  Då de inte är rädda för att de ska betraktas som omanliga, för att de visar sin känsliga sida. 🤔

[valkyriaofvikings]
9/10/13, 6:10 PM
#12

Spänande det där med manligt och omanligt. Tror det är en individfråga för dom flästa. För mig är manligt det jag atraheras av hos men. Det jag söker efter och det som får mig att sväva. Annars tror jag inte så mycket på manligt eller kvinlkgt mer än på den fysiska biten såklart. Men annars tror jag det mycket handlar om individen i sig. En kvinna kan ju också bära på dom energierna som ansers manligt för dom flesta. / valkyria

Upp till toppen
Annons: