OT

Ny sajt: Paranormal romance iFokus.

2014-08-10 17:24 #0 av: Zynell

Jag har skapat en ny sajt för dig som är intresserad av det övernaturliga och romantik! Det handlar om bokgenren PARANOMAL ROMANCE. En genre som riktar sig till vuxna som gillar att läsa böcker om allt från vampyrer till änglar. Där inne kan du även tala om allt som har med det övernaturliga att göra. Välkommen! Glad

http://paranormalromance.ifokus.se/

Blomma Sajtvärd för Självpublicering, Paranormal romance & Tvillingflammor Ifokus.  Blomma
Stjärnor Författare och designer: www.nellieclind.com Stjärnor

Anmäl
2014-08-11 11:31 #1 av: [Wolf.]2

Men vad kul Zynell,känner inte igen bokgenren men kanske nåt man skulle börja läsa.Ska genast smyga in och kolla sajten.Lycka Till med den CoolBlomma

Anmäl
2014-08-11 15:25 #2 av: Zynell

Tack! 

Om du gillar det övernaturliga och läsa om änglar, vampyrer osv så kan jag varmt rekommendera denna genre. Jag skriver mina böcker inom denna genre.  Tyvärr existerar den inte som genre här i Sverige. Alla sådana böcker hamnar under fantasy eller ungdomsböcker här, vilket är helt fel. Därför vill jag gärna sprida lite info om paranormal romance. Glad

Blomma Sajtvärd för Självpublicering, Paranormal romance & Tvillingflammor Ifokus.  Blomma

Anmäl
2014-08-12 09:58 #3 av: [Wolf.]2

Dom lär nog dyka upp i Sverige också,googlade på det och det tycks vara ganska stort och många böcker ett tillgå.Älskar allt med det andliga men dom böckerna verkar vara mer erotik än andligt och det är inte min smak alls pryd som jag ärSkrattar

Hade ingen aning om att det här fanns ens så nu fick man läras sig nåt nytt igen Cool

Anmäl
2014-08-12 11:29 #4 av: Zynell

Jo, paranormal romance är väldigt stort utomlands och ja, erotik förekommer, men det beror lite på vad för bok du plockar upp. Kärleken mellan karaktärerna i paranormal romance är ofta nästintill tvillingflamma-baserad. Dvs karaktärerna hittar "the one" och så utspelar sig en berättelse kring det. Glad

Anmäl
2014-08-12 17:04 #5 av: [Wolf.]2

Det är det som är intressant att det är så nära flammorna men just den erotiska bilden går inte hem hos mig men däremot om det finns böcker helt utan den biten vore dom hur intressanta som helst att läsa.

Så har du tips om böcker som inte innehåller nåt av den erotiska biten  får du gärna tipsa mig för det vore intressant att få läsa Cool

Anmäl
2014-08-12 18:16 #6 av: Zynell

Young adult är en sub-genre till paranormal romance. Mycket romantik utan erotik. Böcker som jag slukade var Julie Kagawas "The Iron Fey Saga". Det är en serie om alver, kärlek och en massa drama. De finns utgivna på svenska också och ges ut av Harlequin. Om jag inte minns fel så är bok 1 Järnkonungen. Bok 2 är Järnprinsessan och nr 3 är Järndrottningen. Nr 4 är Järnriddaren. Dessa rekommenderar jag varmt! 

Du hittar de här. 

Anmäl
2014-08-13 19:38 #7 av: [Wolf.]2

Alla tiders ska kolla in den länken när datorn vill öppna dom som jag vill,har uppkopplings strul men tack snälla du för tipsen Blomma

Anmäl
2014-08-20 21:55 #8 av: [Starship]

verkar vara en spännande genre som jag inte ens visste att den existerade Glad det verkar inte finnas så många böcker översatta till svenska, blir dom sämre då?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.