Annons:
Etikettot
Läst 871 ggr
Ljuskristallen
10/12/13, 4:08 AM

12 Oktober God Morgon

God Morgon på er !

Nu passar jag på att använda min fars dator innan morgontimmarna slår upp sina portar.

Lite obekvämt att behöva gå in till dom för dator så jag får lov att fixa en ny ganska snabbt.

Väntar på deras morgontidning som jag brukar hämta,vill ju inte gamlingarna ska ut i mörkret och stapla runt så för att ta det säkra före det osäkra så gör jag en sväng mot brevlådan med kaffet i högsta hugg,slår mig ner en stund vid fontänen och bara njuter av morgonens underbara energier.

På tal om tidningar och nyheter,läser ni tidningar eller ser på nyheter? jag gör det inte sen herrans många år tillbaka för jag tycker man fyller bara sin ande med en massa elände och skit.

Dessutom kan jag den lilla människan inte påverka alla mord eller krig,brott och annat elände.Jag kan be för det men jag kan knappast stoppa och är av den strängaste åsikten att den skiten ska jag inte fylla mina sinnen med så jag läser inte ens en löpsedel.

Jag är sån som tar så illa vid mig så jag istället mår dåligt av allt elände som pågår där ute så för min egen inre hälsas välmående undviker jag alla former av tidningar och nyheter,har ju inte ens tv men en tidning har jag i alla fall sen jag var barn,Kalle Anka och honom kan jag inte göra mig av med.Så oskyldigt och roligt på alla vis.

Kalle är ju för go,den baseras på en del verklighet men formad i seriens värld så Kalle han är min gulleanka han kan jag lova.

Ha en fin fin dag på er,nu ska jag passa på att göra lite medans jag har tillgång till dator sen blir det ledigt några dagar Blomma

Annons:
Zynell
10/12/13, 10:39 AM
#1

God morgon allihop!

Oj, vad jag håller med dig där, Ljuskristallen. Tv tittar jag aldrig på. Den enda gången den är på är om sonen ska titta på något. Jag klarar helt enkelt inte längre av att bli utsatt för all den negativitet som just TV sänder ut. Jag har blivit fruktansvärt känslig för sådant på sistone. Även tidningar undviker jag stort. Händer att jag går in på aftonbladets hemsida någon gång då och då, men det blir inte att stanna kvar där inne länge.

Upp till toppen
Annons: