Tvillingflammor - allmänt

Innan vi blev tvillingflammor.

2013-10-01 11:16 #0 av: Zynell

Så hur tror ni allt började egentligen? Glad

Jag har nyligen lärt mig en ny teori från min själsfamilj om hur saker och ting var INNAN vi blev vi blev tvillingflammor, dvs innan ens själ delades i manligt och kvinnligt aspekt. 

För en väldigt lång tid sedan, dvs miljarder och åter miljarder år sedan, när jag och min flamma levde i en och samma kropp, dvs när vi fortfarande var sammansmälta, då var vi drakar. Vi levde som ett inuti en fysisk kropp av en drake. Dessa drakar fanns överallt, långt innan människor, jorden och vår galax över huvud taget existerade. Det fanns både ljusa och mörka drakar och med hjälp av evolutionen blev vi sedan alla dessa tusentals raser som finns där ute idag. 

Dessa drakars andliga utveckling var ofattbart hög och någonstans på vägen valde många av dessa drakar att dela sig. Många stannade dock kvar i sin drakform. De som valde att dela sig blev vad vi idag kallar tvillingflammor. Varför detta gjordes kan man bara spekulera om.

Det här är en teori jag antagligen hade rynkat näsan åt, men samtidigt vill jag förbli öppen eftersom jag vet att det finns mycket där ute jag inte förstår. Dessutom fick det här mig att minnas min dröm som jag hade för ca 1 år sedan.

I drömmen befann jag mig på min flammas planet. Vi befann oss under ett stup där en bäck rann. Jag satt på en drake och flög!! Och det gjorde min flamma också! Vi tittade varandra hela tiden i ögonen medan drakarna cirkulerade varandra, som för att symbolisera en cirkel av enighet och evighet. Drakarna var stora och hade antingen grön eller blå nyans till hudton. Drakarna var EXAKT likadana utseendemässigt, vilket fick mig verkligen att undra. Dessutom hade jag den här drömmen långt innan jag visste något om den här teorin.

För närvarande säger jag varken ja eller nej till denna teori, men jag är helt klart intresserad av att veta mer om detta stämmer. Drakar är något som jag dessutom alltid varit fascinerad av. Glad

Blomma Sajtvärd för Självpublicering, Paranormal romance & Tvillingflammor Ifokus.  Blomma
Stjärnor Författare och designer: www.nellieclind.com Stjärnor

Anmäl
2013-10-01 11:48 #1 av: [Sol69]

Det låter intressant men vet inte vad jag ska tro om det.. Det får bli att fundera på det.. Funderar

Sajtvärd på Druid & Shaman och på Astrologi i fokus

Anmäl
2013-10-01 18:22 #2 av: Ljuskristallen

Det här är intressant för det beror så mycket på varifrån flammorna kommer,andra sidan eller andra planeter.

Så här har Wolf förklarat om oss att vi helt enkelt skapades samtidigt och sen separerades vi.Nu har jag helt efter långa samtal med honom slagit reinkarnations teorin ur tanken,den blandas tydligen med astrala minnen så vi har inga liv tillsammans.Han gjorde ett och jag trodde mig göra mitt tredje och sista nu men det rådde Wolfen bot på med att det är mina astrala minnen inga tidigare liv minnen jag bär på.

Så vi har inte vart djur utan vi skapades samtidigt och är evigt sammansmält fast vi separerats mellan jordisk och ande.Vi är konstant två själar men ändå sitter vi ihop för evigt.

Fasen så svårt att förklara för när Wolf berättat låter det så bra sen kommer jag och ska försöka,jo tjena det låter blaj blaj Generadmen vi hör samman och är konstant sammansmält fast vi är separerad i olika form.Vi skapades var för sig men vid exakt samma tidpunkt.

Aja försökte förklara,får nog sätta Wolf vid datorn istället Skrattarmen det skiljer sig ju naturligt beroende på varifrån i universum vi kommit från allra fösta början.

Anmäl
2013-10-01 23:28 #3 av: ALPHIRA

Vad ni är duktiga på att "krångla till" det för Sol och mig och kanske för några andra också... FunderarSkrattar

Ja, det är bara att gå vidare i sin egen tankeverksamhet. Och tur är att vi alla utvecklas hela tiden. Spännande framtid väntar på oss.

Tack att ni berättar!

Anmäl
2013-10-02 10:39 #4 av: [Sol69]

Japp och ibland blir man bra snurrig innan man får rätsida på allt Galen

Sajtvärd på Druid & Shaman och på Astrologi i fokus

Anmäl
2013-10-02 12:37 #5 av: Ljuskristallen

Nu får vi inte glömma att det ser olika ut beroende från var vi kommer,Zynells flamma är ju galaktisk medan min ande så vi har ju med olika dimensioner att göra och universum är ju så oändligt.

Universum räcker inte till i ord så numer brukar jag kalla det för multiversum eftersom det är så gigantiskt att vi har bara lite lite lite skrapat på dess yta.

Jag vet inte mycket om den galaktiska existensen men börjar komma in även i det men mitt eget fokus har vart andevärlden i så många år men nu öppnas nya tankar och nya dörrar till en värld jag tidigare inte haft någon kontakt med förutom en farkost för många många år sedan.

Så att det blir förvirrande beror enbart på varifrån vi kommer,vilket ursprung vi har i vårt enorma multiversum.

Anmäl
2013-10-02 12:48 #6 av: Zynell

Håller helt och hållet med om att det säkert finns många olika sätt allting började på. Det räcker med att bara titta här på jorden. Man kan föreställa sig att varje land är ett universum/dimension, så förstår man nog hur olika det kan vara. Vissa länder är fortfarande kvar i Sveriges medeltid, om ni förstår vad jag menar, medan andra ligger långt före oss i utvecklingen. Därför finns det säkert många olika sätt en själ kan komma till. 

Jag tror även att många av oss som är här nu kommer inte att ha möjligheten att träffas när vi väl åker hem, dvs "dör", just pga att vi alla kommer från olika dimensioner. 

Blomma Sajtvärd för Självpublicering, Paranormal romance & Tvillingflammor Ifokus.  Blomma

Anmäl
2013-10-02 14:38 #7 av: Ljuskristallen

Du tog visst orden ur mun på mig Zynell skulle just gå in och skriva som du beskriver om det här med jorden så blir det ju också en form av dimension Cool

Kan bara hålla med dig i dina tankar där Cool

Anmäl
2013-10-04 10:38 #8 av: Zynell

#7 haha, där ser man! Ja, att dra jorden som en jämförelse tycker jag är en bra ide. Räcker bara att titta på alla olikheter som finns här för att förstå universums komplexitet. Vi har ju hur många olika raser som helst här, i många olika storlekar. Våra länder utvecklas i olika takter och har olika grader av medvetenhet hos befolkningen osv. Med det i bakfickan kan man försöka föreställa sig hur det är där ute. Skämtar 

Anmäl
2013-10-06 21:18 #9 av: Nandini

Jag har städat fram mina gamla dagböcker från det jag var 16-17 år (1971) och där läser jag en kort notering om en dröm jag haft. I drömmen träffar jag en kille från en annan planet och i drömmen säger han att han ska ta med mig till den planeten. Där är allt harmoniskt och kärleksfullt. Tyvärr kom jag tydligen inte ihåg mer än det.

Nu, idag, börjar jag fundera på om det var min tvillingflamma? Vid den tidpunkten i mitt liv hade jag inga som helst funderingar på planeter och andliga ting, inte ens Star Wars hade kommit. Mitt andliga intresse kom först 20 år senare.

Senare när jag var i Indien 1998, hade jag en dröm om Sai Baba där jag får veta att jag träffar Miso om nätterna när jag sover och att han inte finns på jorden. Hm, var det Miso som var med i drömmen 1971?

Ja, detta är fortfarande ett mysterium för mig..

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.